星云

码一些brujay歌单

均只截取了部分歌词

1. I Knew You Were Trouble

(B站上有男声版剪辑)

once upon a time  在很久很久之前

a few mistakes ago  当一切都是毋庸置疑的时候

i was in your sights 我在你的视线里

you got me alone  只身一人

you found me you found me, you found me  你寻寻觅觅地找到了我,是的,你找到了我

i guess you didn't care,  让我猜猜看,你一定毫不在乎

and i guess i liked that  再让我思索一下,你的毫不在乎是我喜欢上你的理由

and when i fell hard  我深陷了有你的爱河里

you took a step back  可你却不是原地等我,而是往后退步

without me without me, without me  离我而去,没错,你离我而去

and he's long gone  他的心永不属我,千里之外

when he's next to me  即使他不过近在咫尺

and i realize  我蓦然忆起

the blame is on me  所有问题的差错都在我身上

cuz i knew you were trouble when you walked in  当你降临于我的生活时,我就知道你是我无法躲避的劫难

so shame on me now  现在只能深深地埋怨自己

I flew me to places I've never been  你带我私奔,流亡到一个我未曾落足的边际

till you put me down oh  直至你任我下坠

i knew you were trouble when you walked in  当你走近我生活的那一刻,我就知道你是我无法逃避的陷阱

so shame on me now  现在只能深深地埋怨自己

I flew me to places I' ve never been  你带我领略我未曾浏览的风景

now i'm lying on the cold hard ground  而此刻,我却只能将心贴在在冰冷的地面

oh oh trouble trouble trouble   劫难,陷阱,无法躲避


2. Apologize

(这个B站上也有剪辑)
You tell me that you need me 你告诉我你只是需要我(而不是爱情)

Then you go and cut me down, but wait 然后你要离去,切断我守着爱的希望,只能空等待

You tell me that you're sorry 你向我表示你的歉意

Didn't think I'd turn around, and say. 没想到我会转身说

That it's too late to apologize 你的道歉太迟了

it's too late 已经太迟了

I said it's too late to apologize 我说道歉已太迟

it's too late 已太迟

I'd take another chance, take a fall 我还是愿再次冒险,坠入深渊

Take a shot for you 肝脑涂地只为你一人

And I need you like a heart needs a beat 我是如此需要你好似心脏需跳动般

But it's nothing new yeah yeah 但这没有新意

I loved you with the fire red 我如同红色火焰般热情地爱你

Now it's turning blue, and you say. 而现在已转为忧伤,而你只说

"Sorry" like the angel heaven「抱歉」如天使般,爱情天堂这个词

let me think was you 使我想到天使的化身就是你

But I'm afraid. 但是我害怕

It's too late to apologize 道歉已太迟

it's too late 已经太迟了


3. Drown In You

(游戏阿卡姆之城的BGM)

Feels just like I'm under water and can barely breathe 只觉置身深海,难以呼吸

Dying in the bed that I have made 作茧自缚,至命将绝

I don't wanna drown in you 我不想沉溺于你

I'm sinking and I'm torn in two 即使身体下沉,即使灵魂撕裂

So when you see me come up for air 所以当你发现我在水中沉浮,竭力呼吸之时

Don't try to hold me down, just save me now 不要再试图伸手拉住我,就是拯救我

Don't let me drown in you 别让我沉溺于你


4. Red Right Hand

(据说是jw亲爹写桶时的歌单?)

A tall handsome man 高挑的英俊男人经过身旁

In a dusty black coat with 脏兮兮的黑色大衣 

A red right hand 右手却透着红光  

He'll wrap you in his arms, 你会被他搂到身旁 

Tell you that you've been a good boy 听他说你是个好男孩 

He'll rekindle all the dreams 他会让你重拾希望 

It took you a lifetime to destroy 再也不会黯然神伤 

He'll reach deep into the hole, 他会直击你的心房 

Heal your shrinking soul, 将灰暗的灵魂照亮 

But there won't be a single thing 而你根本无法 

That you can do 无法反抗 

He's a god, he's a man, 他就是上帝,他就是王 

He's a ghost, he's a guru 他就是鬼魂,他就是信仰 


5. Stitches

I thought that I ve been hurt before 念及往日也曾如此受伤

But no one s ever left me quite this sore 但这疼痛却是无人予尝

Your words cut deeper than a knife 你的言语刺骨锋利非常

Now I need someone to breathe me back to life 如今谁来救我重返沧桑

Got a feeling that I m going under 如溺深海我的躯壳沉降

But I know that I ll make it out alive 自我拯救我的生命鲜活

If I quit calling you my lover 若我从此再不唤你挚爱

Move on 就此翻篇

You watch me bleed until I can t breathe, shaking 看我流血窒息你却无动于衷

Falling onto my knees 颤抖战栗双膝跪地遍体鳞伤

And now that I m without your kisses 终于你的吻我无法永得

I 'll be needing stitches 我想我的伤口需要缝合

Tripping over myself, aching 绊倒自己我的固守

Begging you to come help 痛苦乞求你的援救


6. Don't Let Me Down

(可以用在家庭之死中的罗宾桶上)

Crashing, hit a wall 猛烈撞击 坠落 最终摔在墙上遍体鳞伤 

Right now I need a miracle 如今我只希冀眼前出现奇迹 

Hurry up now, I need a miracle 此刻 我迫切需要一个奇迹 

Stranded, reaching out 犹如搁浅在岸 陷入绝望 

I call your name but you're not around 我大声呼唤你的名字 而你却不在 

I say your name but you're not around 我口中念着你的名字 你却还未出现 

I need you, I need you, I need you right now 我想要你 我渴望着你 我此刻需要你 

Yeah, I need you right now 我此刻需要你 

So don't let me, don't let me, don't let me down 那就不要再让我在原地等着 不要让我失望 

I think I'm losing my mind now 我想我已经失去了心智 

It's in my head, darling I hope 在我脑海里 亲爱的 我希望 

That you'll be here, when I need you the most 当我陷入绝望之境时 你就在这儿 与我并肩 

So don't let me, don't let me, don't let me down 那就不要再让我在原地等着 不要让我失望



评论

热度(17)